Rola płynów w życiu ciężarnej

Choć doskonale wiemy, że regularne picie wody w ciągu dnia jest bardzo ważne dla organizmu przyszłej mamy, to jednak często zapominamy, jak różnorodne mogą być źródła płynów w naszej diecie. Ale czy są napoje, na które należy szczególnie uważać w czasie ciąży? A może niektóre powinnyśmy pić znacznie częściej niż dotychczas?

Zarówno kobiety ciężarne, jak i te już karmiące, powinny zwiększyć ilość płynów, które wypijają w ciągu dnia. W końcu organizm dziecka, tak samo jak dorosłego człowieka, składa się w ogromnej części właśnie z wody. Powinno nam zatem wejść w nawyk noszenie przy sobie butelki wody niegazowej, zwłaszcza podczas ciepłych dni - dzięki temu będziemy mogły regularnie przyswajać płyny nawet poza domem, a tym samym nie tylko oczyścimy w dowolnym momencie swój organizm, lecz także pomożemy budować dziecku jego własny. Warto jednak pamiętać, że mimo wszystkich zalet wody, powinnyśmy pić płyny z umiarem w ciągu ostatnich tygodni ciąży, ze względu na kurczliwość mięśni przy porodzie.


Jakich napojów należy unikać w czasie ciąży?

Z pewnością należy zmniejszyć liczbę wypijanych kaw dziennie. Nawet jeśli trudno jest nam sobie wyobrazić poranek bez ulubionego espresso, musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim dobro dziecka. Nadmiar kofeiny może być przyczyną zbyt małej masy noworodka, a nawet może doprowadzić do poronienia. Oczywiście w małych ilościach kawa jest dozwolona. Należy również ograniczyć picie mocnej herbaty i alkoholu - nawet sporadyczne picie napojów alkoholowych może sprzyjać powstawaniu wad rozwojowych płodu.


A jeśli nie woda...

Bardzo często zapominamy, że poza piciem wody mineralnej, możemy nawadniać organizm również w inny sposób. Nawet spożywanie owoców dostarcza nam płynów. Świetnym sposobem na urozmaicenie swojego menu w ciąży są koktajle oraz soki z warzyw i owoców, które nie tylko pomogą nam w codziennym nawadnianiu, lecz także dostarczą wielu cennych składników odżywczych. Ważne, abyśmy zadbały o ich samodzielne przygotowanie, ponieważ te ze sklepu często zawierają niekorzystne, chemiczne „wzmacniacze” smaku w swoim składzie oraz duże ilości cukrów. Jeśli szukasz przepisu na pyszne smoothie, koniecznie zajrzyj tutaj.

Mimo wszystko, pamiętajmy o regularnym piciu wody, która zawiera ważne pierwiastki dla mamy i dziecka. A jeśli chcemy mieć pewność, że w naszej diecie nie zabraknie żadnych istotnych składników, sięgnijmy po suplement Pregna PLUS. Jego składniki pełnią wiele istotnych funkcji w organizmie i w sposób fizjologiczny wpływają na prawidłowy przebieg ciąży.

Rola płynów w życiu ciężarnej
Pregna PLUS

Pregna PLUS to suplement diety dla kobiet w ciąży i karmiących piersią, zawierający rekomendowane dawki kwasu foliowego, żelaza, jodu i witaminy D.

Poznaj Pregna PLUS
Pregna PLUS

Pregna 250 DHA to suplement diety dla kobiet w ciąży, zawierający kwas omega-3 DHA wspomagający rozwój mózgu dziecka.

Poznaj Pregna 250 DHA
* Stanowisko Zespołu Ekspertów PTG w zakresie suplementacji witamin i mikroelementów podczas ciąży. Ginekol. Pol. 2011, 82, 550-553; Wytyczne suplementacji witaminą D dla Europy Środkowej. Endokrynol. Pol. 2013: Vol 64, Nr 4, 319-327