Najważniejsze kwasy w okresie ciąży i karmienia piersią - Pregna

Szanujemy Twoją prywatność

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies i inne podobne technologie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych np. (identyfikatory urządzenia, adres IP) w celach analitycznych i marketingowych w tym dla personalizacji reklam i dokonywania pomiarów oraz w celu dostosowania dostarczanych treści, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie lub ograniczyć jej zakres klikając w „Przejdź do ustawień”.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verco S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skwer Wyszyńskiego 5 /6U. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Przejdź do ustawień”, możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Możesz żądać dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wyrazić sprzeciw wobec ich przetwarzania i wnieść skargę do Prezesa U.O.D.O.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności

Oto używane w naszym serwisie usługi, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz odpowiadające Ci ustawienia. Zawsze możesz do nich wrócić używając linku, zamieszczonego w polityce prywatności. Tam też znajdziesz więcej szczegółowych informacji o używanych przez nas plikach cookies.

Usługa Cel użycia Włącz
Cookies wymagane Cookies niezbędne służą do prawidłowego działania strony oraz jeszcze lepszych zabezpieczeń. Niestety nie możesz ich wyłączyć, bo po wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie poprawnie działać.
YouTube Gdy włączasz odtwarzanie filmu wideo na naszej stronie, YouTube otrzymuje o tym informacje z plików cookies należących do YouTube oraz Doubleclick. To czy informacje te zostaną przesłane, zależy od Twojej decyzji o odtworzeniu filmu wideo na naszej stronie.
Google Analytics Korzystamy z tego narzędzia do zebrania danych statystycznych, (na podstawie skróconego adresu IP) o sposobie korzystania przez internautów z naszej strony, np.: ilość użytkowników na stronie, skąd użytkownicy przeszli na stronę, jakie zakładki odwiedzali, czas pozostawania na stronie.
Google Ads Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel strony internetowej, nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię bezpośrednio zidentyfikować.
Oliwki, surowy łosoś, orzechy włoskie leżą na drewnianym stole

Karmię piersią

Najważniejsze kwasy w okresie ciąży i karmienia piersią

W trakcie ciąży oraz w okresie karmienia piersią dieta każdej kobiety powinna być bogata w wiele niezbędnych składników. Najczęściej wymienia się poszczególne pierwiastki, takie jak wapń czy żelazo, a także witaminy – A, C, E. Jednak wiele z nas wciąż zapomina o tym, jak istotną rolę pełnią w tym wyjątkowym okresie wszelkiego rodzaju kwasy.

Kwas foliowy

Bardzo ważne jest większe spożycie kwasu foliowego w czasie ciąży – to właśnie on pomaga w zapobieganiu wadom wrodzonym u dziecka. Kwas ten, znany również jako witamina B 9 , jest odpowiedzialny za zwiększenie poziomu folianów u matki, których zbyt niski poziom jest z kolei czynnikiem ryzyka rozwoju wad cewy nerwowej u rozwijającego się płodu. U kobiet w ciąży często obserwuje się niedobory tej substancji. Suplement diety Pregna PLUS® zawiera 400 µg kwasu foliowego w jednej kapsułce – jest to idealna porcja, dobrana zgodnie z zaleceniami Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego. Kwas foliowy można także znaleźć w warzywach liściastych (jarmuż, szpinak, sałata).

Kwas DHA

Kwas dokozaheksaenowy jest budulcem nie tylko siatkówki oka, lecz także tkanki mózgowej i ma duży wpływ na rozwój ośrodkowego układu nerwowego płodu. Co więcej, zmniejsza ryzyko wystąpienia powikłań okołoporodowych. Pregna DHA to źródło cennego kwasu omega-3 DHA, którego organizm nie potrafi wytworzyć w odpowiedniej ilości. Również suplement diety Pregna PLUS® zawiera kwas DHA, który wspomaga rozwój mózgu dziecka już od chwili poczęcia. Pokarmowym źródłem kwasu dokozaheksaenowego są na przykład oleje rybne.

Kwasy tłuszczowe nasycone i nienasycone

Oprócz białek i węglowodanów, to właśnie tłuszcze pokarmowe należą do podstawowych odżywczych składników w organizmie człowieka. W trakcie ciąży powinno się spożywać więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych zamiast nasyconych tłuszczów zwierzęcych. Źródłem kwasów tłuszczowych nienasyconych są głównie rośliny – to na przykład, występujący w oliwie z oliwek i oleju rzepakowym bezerukowym, kwas oleinowy. Wyróżniamy różne grupy kwasów: nasycone kwasy tłuszczowe, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, czy też wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Te pierwsze są źródłem „pustych kalorii” i znajdziemy je głównie w tłuszczu mlecznym.

W okresie ciąży oraz karmienia piersią szczególnie ważne są odpowiednie proporcje wszystkich składników odżywczych. Należy pozostawać pod ciągłą opieką lekarza, który będzie nadzorował sposób żywienia przyszłej i świeżo upieczonej mamy – od tego zależy zdrowie maluszka. Jeśli jednak już teraz szukasz przepisu, który jest prosty w przygotowaniu i zawiera ważne składniki odżywcze, w tym kwasy, koniecznie zajrzyj tutaj:

https://pregna.com.pl/przepisy/deser-musli-z-owocami-i-siemieniem-lnianym/

Czytaj więcej