Co musisz wiedzieć o DHA? - Pregna

Szanujemy Twoją prywatność

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies i inne podobne technologie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych np. (identyfikatory urządzenia, adres IP) w celach analitycznych i marketingowych w tym dla personalizacji reklam i dokonywania pomiarów oraz w celu dostosowania dostarczanych treści, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie lub ograniczyć jej zakres klikając w „Przejdź do ustawień”.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verco S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skwer Wyszyńskiego 5 /6U. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Przejdź do ustawień”, możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Możesz żądać dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wyrazić sprzeciw wobec ich przetwarzania i wnieść skargę do Prezesa U.O.D.O.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności

Oto używane w naszym serwisie usługi, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz odpowiadające Ci ustawienia. Zawsze możesz do nich wrócić używając linku, zamieszczonego w polityce prywatności. Tam też znajdziesz więcej szczegółowych informacji o używanych przez nas plikach cookies.

Usługa Cel użycia Włącz
Cookies wymagane Cookies niezbędne służą do prawidłowego działania strony oraz jeszcze lepszych zabezpieczeń. Niestety nie możesz ich wyłączyć, bo po wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie poprawnie działać.
YouTube Gdy włączasz odtwarzanie filmu wideo na naszej stronie, YouTube otrzymuje o tym informacje z plików cookies należących do YouTube oraz Doubleclick. To czy informacje te zostaną przesłane, zależy od Twojej decyzji o odtworzeniu filmu wideo na naszej stronie.
Google Analytics Korzystamy z tego narzędzia do zebrania danych statystycznych, (na podstawie skróconego adresu IP) o sposobie korzystania przez internautów z naszej strony, np.: ilość użytkowników na stronie, skąd użytkownicy przeszli na stronę, jakie zakładki odwiedzali, czas pozostawania na stronie.
Google Ads Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel strony internetowej, nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię bezpośrednio zidentyfikować.

Jestem w ciąży

Co musisz wiedzieć o DHA?

Co musisz wiedzieć o DHA? 

To naturalne, że już od pierwszych dni ciąży, przyszła mama chce zapewnić rozwijającemu się płodowi wszystko, co najlepsze. Jednym z najbardziej istotnych składników odżywczych, w czasie ciąży (jak również w okresie karmienia piersią)  jest kwas DHA.

Ludzki organizm nie wytwarza tego składnika sam, toteż musi on mu zostać dostarczony z zewnątrz, wraz z dietą bądź w postaci odpowiedniego suplementu, takiego jak np. Pregna DHA. Dlaczego ten wielonienasycony kwas tłuszczowy jest tak ważny dla ciężarnych?

Rola kwasu DHA w czasie ciąży

Kwas DHA (inaczej kwas dokozaheksaenowy) przyczynia się do utrzymania prawidłowego funkcjonowania mózgu oraz do utrzymania prawidłowego widzenia*.  

Jak widać,  rola DHA jest nieoceniona. Jego odpowiednia podaż wywiera pozytywny wpływ na prawidłowy rozwój mózgu oraz narządu wzroku dziecka, ale także znacząco wpływa na zdrowie matki.

Problem polega na tym, że DHA jest składnikiem występującym w żywności dosyć rzadko. Jego bogatym źródłem są tłuste ryby morskie (m.in. łosoś, śledź czy makrela), algi i owoce morza, a jak wiadomo spożycie tego typu produktów w Polsce stoi na niewysokim poziomie. Owszem, DHA można znaleźć również w jajach, jednak zawartość tego kwasu jest tam niewielka.

Nawet jeżeli przyszła mama jest fanką potraw z ryb morskich, należy mieć na względzie, że ryby dostępne w sprzedaży, mogą zawierać niebezpieczne dla zdrowia zanieczyszczenia, a mianowicie metale ciężkie (w tym rtęć), dioksyny lub PCB.

Dlatego kobietom w ciąży, oraz matkom karmiącym piersią zaleca się suplementację tego składnika, przy pomocy wysokiej jakości, oczyszczonych z niebezpiecznych pierwiastków i związków, godnych zaufania preparatów. Jednym z nich jest właśnie Pregna DHA.

Pregna DHA skład

Sam składnik, to jeszcze nie wszystko. Ważna jest również jego jakość, bezpieczeństwo oraz poziom biodostępności, czyli to, w jakim stopniu będzie przyswajany przez organizm.

W preparacie marki Pregna zawarto kwas DHA pochodzący z oleju tłustych ryb morskich. Został on poddany długotrwałemu, dokładnemu procesowi oczyszczania, w wyniku którego maksymalnie odfiltrowano go z zanieczyszczeń takich jak rtęć, czy metale ciężkie.

Ponadto, zastosowana technologia skutkuje minimalizacją rybiego zapachu i posmaku, co jest dobrą wiadomością dla osób, które nie za nimi nie przepadają. Co więcej, cechuje go bardzo wysoka biodostępność dzięki formie trójglicerydów, a kapsułka, w której jest zawarty jest mała i łatwa do połknięcia. Jedna kapsułka zawiera aż 300 mg DHA, czyli w całości pokrywa dzienne zapotrzebowanie na ten składnik (korzystne działanie występuje w przypadku przyjmowania 250 mg DHA dziennie). Jeżeli kogoś interesuje kwestia „Pregna DHA cena” śpieszymy poinformować, że jest ona bardzo przystępna.

Suplementacja kwasu DHA tym preparatem to sposób na dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości DHA, w bezpiecznej i bardzo dobrze przyswajalnej formie.

Pregna DHA kiedy brać?

Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników (PTGiP) rekomenduje, aby suplementację kwasu DHA wprowadzić już na etapie przygotowań do ciąży i kontynuować ją przez czas trwania ciąży, aż po zakończenie okresu karmienia piersią. Ilość DHA zaleca się dostosowywać indywidualnie w zależności od potrzeb i diety. Zgodnie z najnowszymi rekomendacjami PTGiP z 2020 roku, każda kobieta w ciąży powinna przyjmować co najmniej 200 mg DHA, w przypadku niskiego spożycia ryb do rozważenia wyższe ilości. Według rekomendacji Polskiego Towarzystwa Położnych w zakresie stosowania kwasu DHA opublikowanych w 2018 roku, kobietom w ciąży i karmiącym piersią zaleca się suplementacje DHA w ilości 400-600 mg. W przypadku kobiet z grupy ryzyka porodu przedwczesnego wytyczne  PTGiP z 2020 roku wskazują na ilości wyższe – co najmniej 1000 mg dziennie.

*Korzystny wpływ występuje w przypadku stosowania 200 mg DHA ponad zalecane spożycie 250 mg kwasów tłuszczowych omega-3 dziennie.

Czytaj więcej