Czy w trakcie ciąży należy unikać cukru? - Pregna

Szanujemy Twoją prywatność

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies i inne podobne technologie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych np. (identyfikatory urządzenia, adres IP) w celach analitycznych i marketingowych w tym dla personalizacji reklam i dokonywania pomiarów oraz w celu dostosowania dostarczanych treści, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie lub ograniczyć jej zakres klikając w „Przejdź do ustawień”.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verco S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skwer Wyszyńskiego 5 /6U. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Przejdź do ustawień”, możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Możesz żądać dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wyrazić sprzeciw wobec ich przetwarzania i wnieść skargę do Prezesa U.O.D.O.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności

Oto używane w naszym serwisie usługi, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz odpowiadające Ci ustawienia. Zawsze możesz do nich wrócić używając linku, zamieszczonego w polityce prywatności. Tam też znajdziesz więcej szczegółowych informacji o używanych przez nas plikach cookies.

Usługa Cel użycia Włącz
Cookies wymagane Cookies niezbędne służą do prawidłowego działania strony oraz jeszcze lepszych zabezpieczeń. Niestety nie możesz ich wyłączyć, bo po wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie poprawnie działać.
YouTube Gdy włączasz odtwarzanie filmu wideo na naszej stronie, YouTube otrzymuje o tym informacje z plików cookies należących do YouTube oraz Doubleclick. To czy informacje te zostaną przesłane, zależy od Twojej decyzji o odtworzeniu filmu wideo na naszej stronie.
Google Analytics Korzystamy z tego narzędzia do zebrania danych statystycznych, (na podstawie skróconego adresu IP) o sposobie korzystania przez internautów z naszej strony, np.: ilość użytkowników na stronie, skąd użytkownicy przeszli na stronę, jakie zakładki odwiedzali, czas pozostawania na stronie.
Google Ads Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel strony internetowej, nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię bezpośrednio zidentyfikować.
Kobieta w ciąży je czekoladki

Jestem w ciąży

Czy w trakcie ciąży należy unikać cukru?

Zachcianki w ciąży to bliski temat dla większości kobiet. Ale czy na pewno wszystkie pomysły żywieniowe faktycznie są takie dobre, jak nam się wydaje? Jak wygląda kwestia spożywania cukru w trakcie ciąży?

Dla kobiety ciężarnej zapotrzebowanie energetyczne zwiększa się w II trymestrze o około 350 kcal i o około 450 kcal w trymestrze III. Istotnych jest jednak wiele czynników, które trzeba uwzględnić w wyliczeniach – masa ciała, wiek, czy chociażby codzienna porcja ruchu. Jednocześnie wiadomo, że nawet ściśle przestrzegając diety, czasem niespodziewanie decydujemy się na jakąś słodką przyjemność. I o ile robimy to sporadycznie, dbając w tym samym czasie o bogate w różnorodne składniki odżywcze posiłki, to nie jest to wielkie, dietetyczne przestępstwo. Jednak musimy pamiętać, że słodycze słodyczom nie są równe…

Słodycze a słodycze

Obecnie w słodyczach znajduje się wiele szkodliwych dla zdrowia, sztucznych składników. Wiele z nich może negatywnie wpłynąć na nasz organizm, a w czasie ciąży powinnyśmy szczególnie uważnie czytać składy i kontrolować, co tak naprawdę spożywamy oraz jaki przyniesie to efekt dla rozwijającego się dziecka. Dlatego jeśli mamy ochotę na czekoladę, sięgnijmy po tę prawdziwą, a nie taką, w której najwięcej znajdziemy syropu glukozowo- fruktozowego lub tłuszczu typu trans. Gorzka czekolada o dużej zawartości kakao może przynieść wiele korzyści dla organizmu – oczywiście jeśli i ją spożywamy z umiarem. Cukier ma także jeszcze jedną, dosyć istotną wadę. Częste sięganie po niego w okresie ciąży sprawi, że przybędzie nam więcej dodatkowych kilogramów i w efekcie trudniej będzie powrócić do dawnej formy. Nadmierne tycie w ciąży wcale nie jest zjawiskiem prawidłowym, co więcej – może mieć negatywny wpływ na jej rozwój. Choć wydaje nam się, że słodycze potrafią poprawiać nastrój, to w rzeczywistości ich działanie jest krótkotrwałe, a negatywne efekty, takie jak na przykład wzrost masy ciała, sprawią, że wywołamy tak zwany efekt „błędnego koła” – będziemy „zajadać” smutek, który następnie tylko wzrośnie z powodu naszego pogarszającego się wyglądu.

Jadłospis idealny

Uniwersalny jadłospis dla ciężarnych nie istnieje. Ale jeśli chodzi o cukier – dobrze jest go ograniczyć. Warto udać się na wizytę do dietetyka, aby ustalić razem z nim idealne dla siebie menu. Jednak w większości przypadków niezbędna okaże się suplementacja. Idealnym preparatem, który zapewni mamie oraz dziecku wszystkie najważniejsze do prawidłowego rozwoju składniki, jest Pregna PLUS® – nowoczesny suplement diety dla kobiet w ciąży i mam karmiących piersią w formie nutraceutyka, opracowany według standardów Evidence Based Medicine. Zawiera rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Ginekologiczne ilości kwasu foliowego, żelaza, jodu i witaminy D, według najnowszych zaleceń ekspertów.

Czytaj więcej

  • Kapsułki i fragmenty roślin

    Biodostępność i przyswajalność składników suplementów diety kobiet w ciąży, karmiących piersią oraz wkrótce planujących macierzyństwo

    Czytaj artykuł >
  • Certyfikat GMP - co oznacza i jak go uzyskać?

    Standardy jakości GMP – co to oznacza?

    Czytaj artykuł >
  • Kobieta w ciąży

    Witaminy dla ciężarnych – suplementacja dla kobiet w ciąży

    Czytaj artykuł >