Jedz dla dwojga, a nie za dwoje - Pregna

Szanujemy Twoją prywatność

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies i inne podobne technologie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych np. (identyfikatory urządzenia, adres IP) w celach analitycznych i marketingowych w tym dla personalizacji reklam i dokonywania pomiarów oraz w celu dostosowania dostarczanych treści, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie lub ograniczyć jej zakres klikając w „Przejdź do ustawień”.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verco S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skwer Wyszyńskiego 5 /6U. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Przejdź do ustawień”, możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Możesz żądać dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wyrazić sprzeciw wobec ich przetwarzania i wnieść skargę do Prezesa U.O.D.O.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności

Oto używane w naszym serwisie usługi, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz odpowiadające Ci ustawienia. Zawsze możesz do nich wrócić używając linku, zamieszczonego w polityce prywatności. Tam też znajdziesz więcej szczegółowych informacji o używanych przez nas plikach cookies.

Usługa Cel użycia Włącz
Cookies wymagane Cookies niezbędne służą do prawidłowego działania strony oraz jeszcze lepszych zabezpieczeń. Niestety nie możesz ich wyłączyć, bo po wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie poprawnie działać.
YouTube Gdy włączasz odtwarzanie filmu wideo na naszej stronie, YouTube otrzymuje o tym informacje z plików cookies należących do YouTube oraz Doubleclick. To czy informacje te zostaną przesłane, zależy od Twojej decyzji o odtworzeniu filmu wideo na naszej stronie.
Google Analytics Korzystamy z tego narzędzia do zebrania danych statystycznych, (na podstawie skróconego adresu IP) o sposobie korzystania przez internautów z naszej strony, np.: ilość użytkowników na stronie, skąd użytkownicy przeszli na stronę, jakie zakładki odwiedzali, czas pozostawania na stronie.
Google Ads Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel strony internetowej, nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię bezpośrednio zidentyfikować.
Kobieta przygotowująca sałatkę w kuchni

Jestem w ciąży

Jedz dla dwojga, a nie za dwoje

Nadmierne przybieranie na wadze, a nawet otyłość to obecnie jeden z najczęściej występujących czynników ryzyka w codziennej praktyce położniczej. Wiele kobiet boi się, że podczas ciąży znacznie przytyje i martwi się o nadmiar dodatkowych kilogramów po ciąży. Tycie w ciąży ma wpływ nie tylko na samopoczucie i zdrowie mamy, ale i na zdrowie dziecka. Z jakimi konsekwencjami wiąże się otyłość ciążowa i jak z można jej zapobiegać?

Konsekwencje nadmiernego wzrostu wagi w ciąży

W porównaniu z kobietami ze zdrową masą ciała,  kobiety z otyłością są narażone na zwiększone ryzyko wystąpienie m.in. cukrzycy ciążowej. Wysoka waga w ciąży jest też wyzwaniem podczas jej trwania nie tylko dla mamy. Personel medyczny może mieć problemy z prawidłową oceną ruchów płodu, z wykonaniem USG i KTG, czy nawet podczas akcji porodowej. Ponadto, wewnątrzmaciczne narażenie na otyłość wiąże się również ze zwiększonym ryzykiem rozwoju otyłości i zaburzeń metabolicznych w dzieciństwie. Pamiętaj jednak, że nawet jeśli przytyłaś więcej niż zakładałaś to nadal możesz przejść przez ciążę zwycięsko i urodzić zdrowego malucha. 

Bezpiecznie zapobieganie niekontrolowanego przyrostu wagi przyszłej mamy

Wystarczy, że bardzo świadomie podejdziesz do wyzwania jakim jest utrzymanie prawidłowej wagi w ciąży i: 

Ze wszystkich wyżej wymienionych punktów największym wyzwaniem dla młodych mam są dieta i ćwiczenia. Jest o co walczyć gdyż u kobiet z otyłością I i II stopnia przyrost masy ciała nie powinien przekroczyć 7 kg, a kobiety w III stadium otyłości nie powinny przytyć w ogóle.  Jak tego dokonać? 

  1. Podstawą nowej piramidy zdrowia jest ruch! Według zaleceń Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników powinnaś przejść dziennie 10 000 kroków. Wybieraj spacery, nordic walking lub zapisz się na basen. Ściągnij motywującą do ćwiczeń aplikację lub kup krokomierz. 
  2. Dbaj o to by jeść produkty jak najmniej przetworzone, korzystaj z sezonowych świeżych owoców i warzyw bogatych w kwas foliowy i witaminy. Nie zapominaj o rybach, które są źródłem cennego kwasu DHA. Jeśli tylko nie są surowe np. w formie sushi lub tatara możesz jeść je bez obaw po odpowiedniej obórce termicznej (kwas DHA warto też dostarczać sobie w formie suplementów np. Pregna DHA). Nie jesteś urodzoną kucharką – nic straconego. Może to dobry moment na wybranie się na inspirujące warsztaty kulinarne? Konsultację dietetyczną lub zasięgnięcie pomysłów na zdrowe gotowanie u innej fit mamy? 
  3. Jedz regularnie i nie głódź się! Bardzo ważne jest regularne dostarczanie sobie samej i dziecku cennych składników odżywczych. Przerwy w dostarczaniu pokarmów nie sprawią, że schudniesz. Jeśli tracisz kontrolę nad przyrostem wagi, swoją dietę najlepiej skonsultuj z dietetykiem i lekarzem prowadzącym ciążę. 
  4. Mądra dieta, to taka, która dostarcza organizmowi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania – nie zapominaj o suplementacji, szczególnie suplementacji kwasem foliowym. Pozostałe składniki, które pozytywnie wpłyną na zdrowie Twoje i Twojego maluszka to: żelazo (wspierające produkcję czerwonych krwinek), witamina D (która ma wpływ na przetwarzanie przez organizm wapnia i fosforu oraz przyczynia się do zmniejszenia ryzyka cukrzycy ciążowej), kwas DHA (wspomagające rozwój mózgu i oczu Twojego dziecka*). Wszystkie znajdziesz w preparacie Pregna Plus. Suplementacja nie zastąpi diety, ale uzupełni ją w niezbędne składniki, które często bardzo trudno nam codziennie dostarczać do organizmu wraz z pożywieniem. 
  5. Nawadniaj się – pij od 1 do 2,5 litra wody dziennie. 
  6. Pamiętaj, że dla swojego dziecka jesteś najlepszą mamą! 

Źródła: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4989730/
World Health Organization. Obesity: Preventing and managing the global epidemic. Geneva: World Health Organization, 2000.
https://www.ptgin.pl/index.php/content/download/9523/140593/file/Opieka%20położnicza%20nad%20ciężarną%20otyłą.pdf
Ruager-Martin R, Hyde M, Modi N. Maternal obesity and infant outcomes. Early Human Development. 2010, 86, 715-722. 4. CMACE/RCOG Joint Guidelines. M

*Korzystny wpływ występuje w przypadku stosowania 200 mg DHA ponad zalecane spożycie 250 mg kwasów tłuszczowych omega-3 dziennie.

Czytaj więcej

  • Kapsułki i fragmenty roślin

    Biodostępność i przyswajalność składników suplementów diety kobiet w ciąży, karmiących piersią oraz wkrótce planujących macierzyństwo

    Czytaj artykuł >
  • Certyfikat GMP - co oznacza i jak go uzyskać?

    Standardy jakości GMP – co to oznacza?

    Czytaj artykuł >
  • Kobieta w ciąży

    Witaminy dla ciężarnych – suplementacja dla kobiet w ciąży

    Czytaj artykuł >