Jeść za dwoje - prawda czy mit? - Pregna

Szanujemy Twoją prywatność

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies i inne podobne technologie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych np. (identyfikatory urządzenia, adres IP) w celach analitycznych i marketingowych w tym dla personalizacji reklam i dokonywania pomiarów oraz w celu dostosowania dostarczanych treści, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie lub ograniczyć jej zakres klikając w „Przejdź do ustawień”.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verco S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skwer Wyszyńskiego 5 /6U. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Przejdź do ustawień”, możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Możesz żądać dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wyrazić sprzeciw wobec ich przetwarzania i wnieść skargę do Prezesa U.O.D.O.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności

Oto używane w naszym serwisie usługi, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz odpowiadające Ci ustawienia. Zawsze możesz do nich wrócić używając linku, zamieszczonego w polityce prywatności. Tam też znajdziesz więcej szczegółowych informacji o używanych przez nas plikach cookies.

Usługa Cel użycia Włącz
Cookies wymagane Cookies niezbędne służą do prawidłowego działania strony oraz jeszcze lepszych zabezpieczeń. Niestety nie możesz ich wyłączyć, bo po wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie poprawnie działać.
YouTube Gdy włączasz odtwarzanie filmu wideo na naszej stronie, YouTube otrzymuje o tym informacje z plików cookies należących do YouTube oraz Doubleclick. To czy informacje te zostaną przesłane, zależy od Twojej decyzji o odtworzeniu filmu wideo na naszej stronie.
Google Analytics Korzystamy z tego narzędzia do zebrania danych statystycznych, (na podstawie skróconego adresu IP) o sposobie korzystania przez internautów z naszej strony, np.: ilość użytkowników na stronie, skąd użytkownicy przeszli na stronę, jakie zakładki odwiedzali, czas pozostawania na stronie.
Google Ads Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel strony internetowej, nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię bezpośrednio zidentyfikować.

Jestem w ciąży

Jeść za dwoje – prawda czy mit?

Kobiety w okresie ciąży często spotykają się ze stwierdzeniem, że „powinny jeść za dwoje”. Czy jednak rzeczywiście tak powinno być? Jak wygląda idealny jadłospis dla ciężarnych – o ile taki istnieje?

W trakcie ciąży zapotrzebowanie żywieniowe kobiet ulega zmianie. W końcu to właśnie spożywane posiłki mają ogromny wpływ na prawidłowy rozwój dziecka oraz jego zdrowie. Potrawy w tym szczególnym okresie powinny być lekkostrawne, smaczne i zróżnicowane pod kątem składników odżywczych. Niestety – nie jest jednak prawdą, iż „ciężarne powinny jeść za dwoje”. W czasie ciąży oraz podczas karmienia piersią należy jeszcze bardziej kontrolować masę swojego ciała, aby nie doprowadzić do otyłości. Stąd właśnie każdorazowe spełnianie wszystkich zachcianek żywieniowych nie jest wskazane. Jakie zatem posiłki powinny spożywać ciężarne? Czy mogą korzystać z jakiegoś uniwersalnego planu diety?

Żywienie w okresie ciąży

Dla kobiety w okresie ciąży zapotrzebowanie energetyczne zmienia się o około 360 kcal w drugim trymestrze i około 475 kcal w trymestrze trzecim. Dokładna liczba jest zależna od masy ciała, stanu zdrowia oraz wieku. Zwiększa się norma zalecana na witaminy z grupy ADEK, czyli rozpuszczalne w tłuszczach. Istotne jest też zwiększenie spożycia wapnia, witaminy D, białka oraz witamin z grupy B – przede wszystkim kwasu foliowego. Ciężarne powinny także wypijać więcej płynów (poza kawą), jednocześnie całkowicie rezygnując ze spożywania alkoholu, który sprzyja powstawaniu wad rozwojowych płodu. Istotne jest ograniczenie w swoim planie żywieniowym potraw ze składnikami surowymi, które mogą powodować infekcje pokarmowe. Bardzo ważny element to także higiena posiłków – owoce, warzywa i mięso powinny być zawsze starannie umyte. Niestety, nie istnieje uniwersalny plan żywieniowy, który byłby dopasowany do organizmu każdej przyszłej mamy. Stąd warto zasięgnąć opinii specjalisty w układaniu swojego własnego menu. Często jednak, mimo dobrych chęci, kobietom nie udaje się przyswoić wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Właśnie dlatego bardzo ważna jest suplementacja. Aby mieć pewność, że zarówno mama jak i dziecko mają zapewnione wszystkie potrzebne witaminy i minerały, trzeba starannie dobierać przyjmowane preparaty. Rekomendowanym środkiem jest Pregna PLUS, czyli nowoczesny suplement diety dla kobiet w ciąży i mam karmiących piersią w formie nutraceutyka, opracowany według standardów Evidence Based Medicine. Zawiera rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Ginekologiczne ilości kwasu foliowego (w formie kwasu pteroilomonoglutaminowego), żelaza, jodu i witaminę D według najnowszych zaleceń ekspertów.

Czytaj więcej

  • Kapsułki i fragmenty roślin

    Biodostępność i przyswajalność składników suplementów diety kobiet w ciąży, karmiących piersią oraz wkrótce planujących macierzyństwo

    Czytaj artykuł >
  • Certyfikat GMP - co oznacza i jak go uzyskać?

    Standardy jakości GMP – co to oznacza?

    Czytaj artykuł >
  • Kobieta w ciąży

    Witaminy dla ciężarnych – suplementacja dla kobiet w ciąży

    Czytaj artykuł >