Rola płynów w życiu ciężarnej - Pregna

Szanujemy Twoją prywatność

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies i inne podobne technologie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych np. (identyfikatory urządzenia, adres IP) w celach analitycznych i marketingowych w tym dla personalizacji reklam i dokonywania pomiarów oraz w celu dostosowania dostarczanych treści, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie lub ograniczyć jej zakres klikając w „Przejdź do ustawień”.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verco S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skwer Wyszyńskiego 5 /6U. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Przejdź do ustawień”, możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Możesz żądać dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wyrazić sprzeciw wobec ich przetwarzania i wnieść skargę do Prezesa U.O.D.O.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności

Oto używane w naszym serwisie usługi, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz odpowiadające Ci ustawienia. Zawsze możesz do nich wrócić używając linku, zamieszczonego w polityce prywatności. Tam też znajdziesz więcej szczegółowych informacji o używanych przez nas plikach cookies.

Usługa Cel użycia Włącz
Cookies wymagane Cookies niezbędne służą do prawidłowego działania strony oraz jeszcze lepszych zabezpieczeń. Niestety nie możesz ich wyłączyć, bo po wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie poprawnie działać.
YouTube Gdy włączasz odtwarzanie filmu wideo na naszej stronie, YouTube otrzymuje o tym informacje z plików cookies należących do YouTube oraz Doubleclick. To czy informacje te zostaną przesłane, zależy od Twojej decyzji o odtworzeniu filmu wideo na naszej stronie.
Google Analytics Korzystamy z tego narzędzia do zebrania danych statystycznych, (na podstawie skróconego adresu IP) o sposobie korzystania przez internautów z naszej strony, np.: ilość użytkowników na stronie, skąd użytkownicy przeszli na stronę, jakie zakładki odwiedzali, czas pozostawania na stronie.
Google Ads Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel strony internetowej, nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię bezpośrednio zidentyfikować.
Zimne butelki z wodą

Jestem w ciąży

Rola płynów w życiu ciężarnej

Choć doskonale wiemy, że regularne picie wody w ciągu dnia jest bardzo ważne dla organizmu przyszłej mamy, to jednak często zapominamy, jak różnorodne mogą być źródła płynów w naszej diecie. Ale czy są napoje, na które należy szczególnie uważać w czasie ciąży? A może niektóre powinnyśmy pić znacznie częściej niż dotychczas?

Zarówno kobiety ciężarne, jak i te już karmiące, powinny zwiększyć ilość płynów, które wypijają w ciągu dnia. W końcu organizm dziecka, tak samo jak dorosłego człowieka, składa się w ogromnej części właśnie z wody. Powinno nam zatem wejść w nawyk noszenie przy sobie butelki wody niegazowej, zwłaszcza podczas ciepłych dni – dzięki temu będziemy mogły regularnie przyswajać płyny nawet poza domem, a tym samym nie tylko oczyścimy w dowolnym momencie swój organizm, lecz także pomożemy budować dziecku jego własny. Warto jednak pamiętać, że mimo wszystkich zalet wody, powinnyśmy pić płyny z umiarem w ciągu ostatnich tygodni ciąży, ze względu na kurczliwość mięśni przy porodzie.

Jakich napojów należy unikać w czasie ciąży?

Z pewnością należy zmniejszyć liczbę wypijanych kaw dziennie. Nawet jeśli trudno jest nam sobie wyobrazić poranek bez ulubionego espresso, musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim dobro dziecka. Nadmiar kofeiny może być przyczyną zbyt małej masy noworodka, a nawet może doprowadzić do poronienia. Oczywiście w małych ilościach kawa jest dozwolona. Należy również ograniczyć picie mocnej herbaty i alkoholu – nawet sporadyczne picie napojów alkoholowych może sprzyjać powstawaniu wad rozwojowych płodu.

A jeśli nie woda…

Bardzo często zapominamy, że poza piciem wody mineralnej, możemy nawadniać organizm również w inny sposób. Nawet spożywanie owoców dostarcza nam płynów. Świetnym sposobem na urozmaicenie swojego menu w ciąży są koktajle oraz soki z warzyw i owoców, które nie tylko pomogą nam w codziennym nawadnianiu, lecz także dostarczą wielu cennych składników odżywczych. Ważne, abyśmy zadbały o ich samodzielne przygotowanie, ponieważ te ze sklepu często zawierają niekorzystne, chemiczne „wzmacniacze” smaku w swoim składzie oraz duże ilości cukrów. Jeśli szukasz przepisu na pyszne smoothie, koniecznie zajrzyj tutaj.

Mimo wszystko, pamiętajmy o regularnym piciu wody, która zawiera ważne pierwiastki dla mamy i dziecka. A jeśli chcemy mieć pewność, że w naszej diecie nie zabraknie żadnych istotnych składników, sięgnijmy po suplement Pregna PLUS. Jego składniki pełnią wiele istotnych funkcji w organizmie i w sposób fizjologiczny wpływają na prawidłowy przebieg ciąży.

Czytaj więcej

  • Kapsułki i fragmenty roślin

    Biodostępność i przyswajalność składników suplementów diety kobiet w ciąży, karmiących piersią oraz wkrótce planujących macierzyństwo

    Czytaj artykuł >
  • Certyfikat GMP - co oznacza i jak go uzyskać?

    Standardy jakości GMP – co to oznacza?

    Czytaj artykuł >
  • Kobieta w ciąży

    Witaminy dla ciężarnych – suplementacja dla kobiet w ciąży

    Czytaj artykuł >